Wednesday 26 January 2011

PERODUA ALZA EDISI KHAS DIPERKENAL

Hanya 500 unit dikeluar peringati jasa Tun Dr Mahathir

PERUSAHAAN Otomobil Kedua Sdn Bhd (PERODUA) akan melancarkan Alza edisi khas yang menampilkan kemasan dan perincian lebih mewah dan eksklusif.

Pengarah Urusannya, Datuk Aminar Rashid Salleh, berkata Alza edisi khas yang akan dikenali sebagai ‘M2 Special Edition’ itu dikeluarkan sempena memperingati jasa dan sumbangan besar bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap penubuhan PERODUA. Beliau berkata, sebagai edisi khas, hanya 500 unit akan ditawarkan dengan pengeluarannya dijangka dibuat seawal Mei ini. “Secara keseluruhannya Alza M2 Special Edition itu nanti akan diberi sentuhan dan perincian baru lebih mewah lagi eksklusif.

“Bagi menambahkan lagi ketrampilan mewah dan eksklusif, kenderaan serba guna (MPV) itu akan turut diperkemaskan dengan perincian tambahan seperti jahitan baru pada tempat duduk, selain dikeluarkan hanya dalam satu warna saja iaitu ‘midnight blue’ yang anggun.

“Nama M2 Special Edition pula akan tertera pada emblem di bahagian belakang dan pada tempat duduk.” katanya ketika dihubungi Berita Harian semalam.

Aminar Rashid berkata, pihaknya belum lagi menetapkan harga bagi Alza M2 Special Edition, tetapi membayangkan ia akan berasaskan kepada harga Alza Advance Version. Harga pasaran Alza Advance Version ialah RM69,900 seunit.
Beliau berkata, PERODUA akan menyumbang RM1,000 daripada setiap unit dijual, atau RM500,000 daripada keseluruhan jualan 500 unit M2 Special Edition itu kepada Yayasan Kepimpinan Perdana bagi menyokong usaha murni diperjuangkan yayasan berkenaan.

“Jika ada pembeli yang mahu membelinya pada harga lebih mahal daripada ditetapkan, lebihan harga itu akan kami salurkan kepada Yayasan Kepimpinan Perdana,” katanya sambil menambah harga jualan bagi M2 Special Edition itu akan dikeluarkan dua minggu lagi.

Semalam Tun Dr Mahathir yang mencetuskan wawasan penubuhan PERODUA melawat kilang pengeluar kereta nasional kedua itu di Sungai Choh, Selangor. Lawatan terakhir beliau ke kilang itu ialah lebih 10 tahun.

Tun Dr Mahathir disambut kaki tangan Perodua termasuk Pengerusinya, Tan Sri Asmat Kamaludin, ahli lembaga pengarah dan pengurusan kanannya.

Sempena lawatan itu, PERODUA menghadiahkan seunit Alza dengan nombor plet 2020 kepada Tun Dr Mahathir, bagi mencerminkan wawasan 2020 yang dicetuskan beliau.

Related Posts

PERODUA ALZA EDISI KHAS DIPERKENAL
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.