Sunday 16 December 2012

TV3 MOHON MAAF ISU PELESIT REMPIT


KECOH! Itu yang berlaku apabila seorang wartawan tanahair yang cukup dikenali telah melemparkan kata-kata yang menyinggung warga superbike. Digelar 'Pelesit Jalanan', saya beranggapan ianya tidak sesuai dilemparkan kepada para penunggang motosikal kerana tidak semuanya yang bersikap tidak elok dan membahayakan pengguna jalanraya yang lain.






Pada hari sabtu lalu, wartawan program televisyen Majalah 3 Mazidul Akmal Sidek telah membuat satu laporan mengenai kamera AES dalam satu slot pada rancangan tersebut. Malangnya rancangan terbabit kini mendapat kritikan 'panas' daripada orang ramai akibat daripada salah faham dalam rancangan tersebut.



Berikutan itu, laman sosial Facebook wartawan terbabit teruk dilemparkan dengan kata-kata tidak puas hati oleh warga superbike amnya. Pihak TV3 lantas telah memohon maaf diatas kejadian terbabit kerana tidak menyatakan video rakaman oleh wartawan tersebut yang dinyatakan dirakam secara 'kebetulan' itu adalah video yang dilakonkan oleh penunggang upahan.

Saya berharap selepas ini pihak televisyen diminta mengkaji dahulu dan perlu lebih telus sebelum menyiarkan laporan-laporan sebegini kerana dikhuatiri menyinggung mana-mana pihak. Rakaman yang dipaparkan dikaca televisyen perlulah jelas dan benar.

Related Posts

TV3 MOHON MAAF ISU PELESIT REMPIT
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.