Tuesday 29 December 2015

PROTON PREVE FACELIFT 2016 PHOTO LEAKED?

Kecoh di segenap pelusuk laman social facebook mengenai gambar sebuah kereta bernombor P3-21A. Dari apa yang admin tahu, nombor kod tersebut merujuk kepada kod untuk Proton Preve. Jadi kesimpulan yang dapat dibuat disini, ianya mungkin sebuah kereta Proton Preve Facelift. Dari segi luaran, kita dapat lihat memang ada perbezaan terutama di bahagian belakang kereta tersebut. Manakala dibahagian hadapan kita tidak dapat lihat kerana gambar hanya diambil dibahagian belakang sahaja.


Apa yang admin harapkan, biarlah kereta Proton Preve Facelift kali ini enjinnya telah dinaiktaraf dan dibaiki segala kelemahan yang ada pada Proton Preve sekarang kerana apa yang kita tengok, segala masalah yang terdapat pada Proton Preve yang di fix telah dibuat pada kereta Proton Suprima dan apa yang mengecewakan kita, ianya dijual pada harga yang bukan mampu milik oleh golongan anak muda di Malaysia memandangkan ciri-ciri yang diterapkan pada Proton Suprima adalah lebih 'sporty' berbanding Proton Preve.


Bagaimana pula dengan rekaan enjinya? Sudah pasti ia dijana oleh enjin Campro, akan tetapi model enjin yang diupgrade tidakpasti samaada seperti digunapakai pada model sekarang iaitu Campro CPS dan Campro CFE yang terbaru. Perbezaannya juga amat ketara antara CPS dan CFE dimana enjin Campro CFE lebih kuasa dan apabila digabungkan dengan gearbox CVT ianya sudah pasti memberikan penjimatan petrol yang lebih dari Campro biasa.

Jadi, sama-sama kita nantikan kemunculan Proton Preve Facelift 2016 ini.

Related Posts

PROTON PREVE FACELIFT 2016 PHOTO LEAKED?
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

1 comments:

Tulis comments
avatar
Anonymous
30 December, 2015 04:05

Selagi tidak tukar engine campro dan CVT, Preve tak akan laris. harap-harap tukar saja engine campro yang makam minyak terlalu kuat, lebih makan minyak daripada engine 2.0L sekarang. sayang sekali Preve platform yang bagus digagalkan oleh keburukan Engine and CVT.

Reply