Monday 4 January 2016

PROTON VERTEX - MODEL SUV PROTON 2017


Inilah rekaan yang telah dibuat oleh seorang anak muda berbakat, saudara Idiyaz Baharuddin. Gambar ilustrasi berbentuk grafik ini dihantar kepada Proton dalam pertandingan yang dianjurkan oleh Proton pada tahun lepas. Dengan nama yang cukup mengagumkan, pemilihan nama Proton VERTEX untuk kenderaan SUV Proton kerana Proton masih belum lagi mengeluarkan kenderaan berbentuk SUV ini setakat ini.


Namun, dalam dunia automotif yang mencabar kini dengan saingan dari Syarikat pengeluar kereta lain seperti Honda dan Toyota. Proton dilihat sedang bergelut dalam pasaran dalam menghasilkan kenderaan untuk memenangi hati pengguna dan penggemar kereta. Setakat ini, admin melihat Proton Suprima adalah model terbaik Proton selain Proton Saga dan Exora.


Berbalik kepada cerita Proton VERTEX tadi, dengan rekaan yang ditampilkan dilihat sangat moden dan ciri-cirinya pasti menarik perhatian ramai peminat SUV nanti. Apa yang kita harap, jika ia benar akan dikeluarkan oleh Proton, pastikan ianya dipacu oleh enjin yang lasak kerana kebiasaannya model SUV ini digunakan dalam keadaan lasak.

Ok mari kita layan sedikit gambar Proton VERTEX ini dibawah ;) Adiosss






Related Posts

PROTON VERTEX - MODEL SUV PROTON 2017
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

2 comments

Tulis comments
avatar
31 August, 2016 09:07

Bagusnya rekaan saudara Idiyaz.

Reply
avatar
12 September, 2016 00:21

Yup.. mmg bagus org malaysia design, tp nti model yg akan dikeluarkn mcm jilake rupanya...

Reply