Friday 8 January 2016

PETRON PERKENAL BLAZE RON100


Tidak lama lagi Petron Malaysia akan memperkenalkan petrol RON100 dipasaran Malaysia yang dijangka akan berada dipasaran pada 15 Januari 2016 ini katanya melalui laman sosial rasmi Petron Malaysia di facebook. Fuhhh memang terbaiklah, maksud RON100 ni ialah kandungan Octane didalam petrol tersebut adalah 100 peratus. Ianya akan memberikan kuasa pembakaran yang lebih padu untuk enjin kereta anda.

Namun demikian, adakah semua kereta sesuai dengan RON100 ini? Kebiasaannya kereta baru keluaran eropah dan jepun memang tiada masalah menggunakan RON100 ini sebagai contoh Suzuki Swift Sport, Honda Civic Type R dan Toyota 86 dapat menggunakannya tanpa sebarang masalah.

Bagi mereka yang menggunakan kereta mewah, tiada masalah untuk mengisi tangki penuh minyak ini dengan harga yang admin rasa mungkin lebih tinggi dari V-Power. Bayangkan RON97 sekarang pun dah mahal, ditambah pula dengan GST. Jadi RON100 sudah tentu lebih mahal lagi. Apapun kita tunggu dan lihat sahaja prestasinya melalui komen dan review dari pengguna nanti. Kami juga akan update jika ada berita lain mengenai RON100 ini.

Related Posts

PETRON PERKENAL BLAZE RON100
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.