Tuesday 12 January 2016

HARGA PERODUA AXIA DI SINGAPORE MENCECAH RM200K


Tahukah anda model Perodua AXIA telah dilancarkan secara rasminya di pasaran Singapura dengan harga berjumlah SGD 75,888 dan jika ia ditukar kepada nilai matawang Malaysia, harganya mencecah RM 231,827! Wow! Jika di Malaysia kita sudah dapat memiliki sebuah Mercedez-Benz A200 atau BMW i120 Sport!!! ~

Harga sebenar untuk sebuah model Perodua Axia di Malaysia adalah diantara RM 23,531 hingga RM 40,592 sahaja mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan. Bayangkan berapa jauh beza jika anda membelinya di Singapura? Adakah mereka (rakyat Singapura) dapat menerima harga tersebut? Tapi admin rasa, disana gaji mereka pun agak tinggi juga jika dibanding dengan gaji kita di Malaysia tambahan pula mereka menggunakan matawang Dollar dalam urusniaga harian mereka.

Harga tersebut termasuklah Cukai Barang dan Perkhidmatan Singapura (GST) dan Sijil Kelayakan (COE). Antara lain, pihak pengedarnya melalui Perocom Auto menawarkan 100,000KM atau 5 tahun jaminan. Sebab kenapa ianya dijual sama harga seperti di Malaysia akan tetapi nilai matawang yang tidak sama, admin tidak dapat pastikan lagi. Namun, jika dilihat dari segi kos sara hidup disana, harga minuman seperti teh tarik disana adalah SGD 1.20 dan jika ditukar kepada matawang ringgit ianya sudah jadi RM 3.00 lebih.

Related Posts

HARGA PERODUA AXIA DI SINGAPORE MENCECAH RM200K
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.