Monday 18 January 2016

KAMERA AES DAN KEJARA DILAKSANA MAC INI


Dah lama tak dengar mengenai kamera AES ni. Unutk pengetahuan semua pengguna jalanraya, Kamera Perangkap Had Laju (AES) bakal dilaksanakan bersama-sama dengan Sistem Pemberian Mata Demerit Kesalahan Jalanraya (KEJARA) paling lewat pada akhir bulan Mac ini. Kamera AES ramai yang dah tahu ianya digunakan bagi memerangkap mereka yang bawa melebihi had laju yang ditetapkan, tetapi bagaimana pula dengan KEJARA ini? Menatang apakah ia?

Ok, admin nak cerita sikit. KEJARA ni adalah satu sistem yang dibangunkan dalam bentuk mata demerit, maksudnya setiap kesalahan yang dilakukan oleh pesalah trafik akan ditolak mata demeritnya mengikut kesalahan yang dilakukan. Berapa banyak mata yang akan ditolak bergantung pada kesalahan yang dibuat tapi apa yang admin tahu, andainya kesalahan yang ditolak kurang dari 20 mata demerit maka secara automatik lesen memandu anda akan digantung. Dasyat bukan?

Jadi kalau taknak digantung lesen, patuhilah segala peraturan jalanraya yang telah ditetapkan. Ini semua bagi melindungi nyawa anda dan mengelak dari berlakunya kemalangan. Jadi langkah inilah yang kerajaan kita akan ambil bagi mengurangi semua kes-kes tersebut.

Akhir kata, berhati-hati ketika memandu dan ingatlah orang tersayang.

Related Posts

KAMERA AES DAN KEJARA DILAKSANA MAC INI
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.