Thursday 24 September 2015

HONDA MALAYSIA PANGGIL SEMULA CITY 2014 DAN JAZZ 2015


Honda Malaysia telah mengumumkan penarikan balik sebanyak 12.232 unit Honda City tahun 2014 dan 97 unit Honda Jazz tahun 2015 kerana masalah perisian kawalan tekanan hidraulik yang tidak betul yang menjejaskan fungsi CVT itu sendiri.

Syarikat itu berkata bahawa terdapat satu keadaan di mana satu anjakan yang cepat ketika pedal minyak ditekan pada kelajuan tinggi, tekanan hidraulik yang tinggi akan menyebabkan kenderaan ini mengalami kehilangan kuasa ketika kita memandu.

Langkah ini bertujuan untuk membetulkan modul kawalan enjin (PCM) dalam kereta yang terjejas apabila perisian CVT dikemaskini. Ianya mengandungi perisian pengurangan tekanan. Sehingga hari ini, tiada sebarang kemalangan atau kecederaan yang berkaitan dengan isu ini yang dilaporkan di Malaysia.


Honda Malaysia berkata ia mengambil langkah pencegahan bagi memastikan keselamatan pelanggan dan pihaknya kesal atas kesulitan yang dialami. Pelanggan akan dimaklumkan melalui surat yang di hantar dan ia termasuk butiran mengenai maklumat produk. Pelanggan yang menerima surat itu dinasihatkan supaya menghantar kenderaan mereka kepada Wakil Sah Honda yang terdekat untuk ujian pemeriksaan kenderaan. Segala caj atau bayaran akan ditanggung sepenuhnya oleh Honda Malaysia.

Related Posts

HONDA MALAYSIA PANGGIL SEMULA CITY 2014 DAN JAZZ 2015
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

1 comments:

Tulis comments
avatar
Anonymous
24 September, 2015 18:45

jangan asyik salahkan proton je...proton pon takde buat recall tau

Reply