Monday 28 September 2015

KAJIAN MENDAPATI LELAKI BADAN SADO TIDAK KUAT


Kajian yang dilakukan oleh para penyelidik dari Universiti Manchester Metropolitan di Britain mendapati bahawa lelaki yang berbadan sado ni kurang stamina berbanding lelaki yang sama seperti orang biasa akan tetapi sedikit berotot. Sebagai contohnya, para atlet sukan. Mereka ini dilihat boleh menjana tenaga yang lebih banyak berbanding mereka yang berbadan sado iaitu yang mempunyai otot lebih besar.

Jika dilihat, ada logiknya kerana mereka yang berotot besar ini lebih berat. Jadi, jika badan berat maka lebih banyak tenaga yang perlu atau akan dibakar. Selain itu, para atlet ini dilatih senaman seperti cardio (jogging), berbasikal, senaman intensiti tinggi (HIIT) jadi mereka ini dipelbagaikan dengan berbagai aneka corak senaman. Oleh itu, badan mereka lebih mudah diadaptasi. Ini berbeza dengan mereka yang berotot atau sado, dimana kebanyakkan waktu mereka dihabiskan di dalam gym sahaja.

Ada juga segelintir daripada mereka yang membuat senaman cardio seperti berlari atau berjogging tapi sangat sedikit bilangannya. Jadi, abam sado diluar sana mohon jangan terasa ya. Lagipun ini hasil daripada apa yang penyelidik ni dapat.

Peace ~ Admin kalau dapat sado pun dapat badan macam model pun dah cukup. Hehehe..

Related Posts

KAJIAN MENDAPATI LELAKI BADAN SADO TIDAK KUAT
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.