Tuesday 29 September 2015

PASARAYA TIPU TARIKH LUPUT BARANG DI MELAKA


Berhati-hati bagi mereka yang tinggal di Melaka, juga yang datang ke Melaka tak kiralah bercuti ke, melawat saudara atau kawan ke tapi kalau nak singgah mana-mana kedai atau pasaraya tu kena tengok betul-betul. Sebab Melaka dah ada kes sebuah Pasaraya yang menipu pelanggannya. Mereka menukar tarikh luput barang terbabit dengan memadamkan tarikh lama dan diganti dengan tarikh baru. Tak ke bahaya tu? Kesannya boleh mendatangkan mudharat pada mereka yang makan makanan tersebut.


Nak tau lokasi pasaraya yang tipu tarikh luput tu? Lokasinya di Cheng, Melaka. Admin dah tau dah mana satu pasaraya yang buat hal ni tapi tak nak lah admin hebohkan cuma hati-hatilah kalau anda nak beli barang di Cheng tu ye.

Antara kesalahan yang dilakukan termasuk menjual produk makanan melebihi tarikh luput, pelabelan produk yang salah dan turut melibatkan kesalahan berkaitan aspek keselamatan di premis tersebut.

Pegawai Kesihatan Persekitaran, Jabatan Kesihatan Melaka Muhammad Ridzuan Mohd Sarif berkata pihaknya merampas beberapa produk makanan kerana kesalahan label dengan nilai rampasan RM 229.40 manakala kesalahan tarikh luput, nilai rampasan berjumlah RM616.80.

P/S Buat malu nama Melaka je!

Related Posts

PASARAYA TIPU TARIKH LUPUT BARANG DI MELAKA
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.