Sunday 4 October 2015

BACAAN IPU INDONESIA MELEBIHI 2000


Bacaan IPU di Indonesia ketika ini melebihi 2,000 dan terus meningkat setiap masa. Bukan nak kondem Indonesia ni tapi tengoklah apa kerajaan mereka buat selain sombong bila negara ASEAN lain seperti Malaysia dan Singapura ingin membantu memadam kebakaran pun mereka tolak dengan mengatakan mereka mampu mengatasinya.

Tapi tahukah anda, kemampuan Indonesia ni nak atasi masalah jerebu mengambil masa lebih 3 tahun barulah masalah pembakaran hutan ni dapat di atasi. Bagi admin, ini adalah satu tempoh masa yang sangat lama. Cuba bayangkan rakyat mereka terpaksa menghidu udara di paras bahaya yang boleh membawa maut ini. Dan ianya turut dikongsi jiran terdekat seperti Malaysia, Singapura dan Thailand.



Memang wajarlah Singapura mengambil tindakan ke atas mereka ini dan harap Malaysia juga ikut langkah sama. Kita pun berharap Indonesia ni cepatlah bertindak, cari dalang pembakaran ini dan hukum dengan adil kerana merosakkan alam. Juga menjejaskan kesihatan manusia. Jangan jadi kerajaan yang lemah, tak mampu melindungi rakyat sendiri dan menyusahkan rakyat negara lain!

Related Posts

BACAAN IPU INDONESIA MELEBIHI 2000
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.