Sunday 4 October 2015

PROTON PERDANA 2016 - OFFICIAL PREVIEW OLEH TUN M


Antara berita automotif paling hangat ketika ini adalah penantian pelancaran Proton Perdana Baru 2016 yang bakal dilancarkan pada 2016. Dan betapa beruntungnya apabila Tun Dr Mahathir dijemput bagi membuat sedikit kejutan pada peminat Proton di Karnival ALAMI Proton di COE Shah Alam hujung minggu lepas.

Sebelum ini kita digemparkan dengan kemunculan Kenderaan Pickup Konsep dari Proton yang ditontonkan kepada umum dan kini sedikit kejutan walaupun tak banyak tapi dapat juga kita lihat terutama rekaan pada lampu belakang Proton Perdana 2016 baharu itu yang menggunakan paparan LED dan ada jalur krum.


Apa yang mengejutkan admin, rekaan lampu belakangnya agak berbeza dari rekaan model Proton Perdana 2016 yang dipaparkan dalam Filem Kapsul Pendek sebelum ini. Adakah ianya Proton Perdana 2016 yang berlainan? Bermain sejenak difikiran admin adakah model yang dipaparkan dalam video berkenaan bukan Proton Perdana 2016 yang sebenar.


Selain itu, kalau anda pernah melihat kereta BMW lampu LED nya menyala pada siang hari betul? Begitu juga dengan Proton Perdana 2016 ini juga lampunya direka seperti itu. Fuh, memang nampak garang bila bayangkan. Rekaannya juga amat berbeza dari kereta Proton yang menggunakan body Honda yang digunakan oleh Pegawai Kerajaan sekarang.



Walau apapun, kita tunggu dan kita nantikan preview penuh Proton Perdana 2016 ini dan jika ada gambar-gambar SPYSHOTS lain akan admin kongsikan kepada anda nanti. Adios ~

Gambar dari: Paultan dot Org

Related Posts

PROTON PERDANA 2016 - OFFICIAL PREVIEW OLEH TUN M
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.